preloder
Strefa Klienta/FAQ 2018-06-11T14:00:05+00:00

Najczęściej zadawane pytania

Jak zintegrować swój system z Y.Shipping? 2018-06-13T16:07:34+00:00

W celu konfiguracji aplikacji należy skontaktować się z naszymi konsultantami.

Jakie są największe zalety aplikacji? 2018-06-13T15:13:08+00:00

Największą zaletą aplikacji Y.Shipping jest to, że dane do wysyłki pobierane są bezpośrednio z systemu ERP, na którym pracuje firma, co pozwala na wyeliminowanie błędu na etapie tworzenia listu przewozowego.

Wkrótce pojawi się tutaj więcej pytań i odpowiedzi… 2018-06-13T15:37:18+00:00

…Sprawdzajcie koniecznie! Jeśli chcesz poznać odpowiedź na swoje pytanie teraz, zadzwoń do nas! 🙂 Tel. 12 345 02 56

Co wyróżnia Y.Shipping? 2018-06-13T15:13:16+00:00

Y.Shipping to aplikacja, która pobiera dane do wystawienia listu przewozowego bezpośrednio z faktur i innych dokumentów sprzedaży (FS, PA, RW, WZ itp.) lub z zamówień z e-sklepu, a następnie drukuje i wysyła etykiety przewozowe zgodnie ze specyfikacją konkretnej firmy kurierskiej i logistycznej.

Jak działa aplikacja Y.Shipping? 2018-06-13T15:13:22+00:00

Y.Shipping jest narzędziem, które automatyzuje proces przygotowania listu przewozowego.
Aplikacja importuje z systemu ERP informacje potrzebne do wysyłki, a następnie w trybie online eksportuje je do wybranego spedytora. Informacja zwrotna, jaką jest numer listu oraz data doręczenia przesyłki (istotna z uwagi na datę powstania obowiązku podatkowego) zapisywana jest bezpośrednio w systemie ERP.

Na jakiej zasadzie działa darmowa wersja aplikacji? 2018-06-13T15:13:33+00:00

Darmowa wersja aplikacji to pełnoprawna wersja, w której jedynym ograniczeniem jest limit 5-ciu wysyłek dziennie. W wersji tej dostępne są usługi wszystkich firm kurierskich i spedycyjnych. Po wyczerpaniu limitu dziennego aplikacja nie nalicza dodatkowych opłat, a następnego dnia limit odnawia się.

Z usług ilu przewoźników mogę korzystać w aplikacji? 2018-06-11T14:07:35+00:00

W aplikacji można korzystać z usług jednej, kilku lub nawet wszystkich dostępnych firm kurierskich i spedycyjnych. Zależy to od rodzaju licencji.

Z ilu źródeł Y.Shipping pobiera dane do generowania listów przewozowych? 2018-06-11T14:07:29+00:00

Aplikacja Y.Shipping pobiera dane przede wszystkim z systemu ERP (z dokumentów takich jak FS, PA, WZ, RW) ale ma też możliwość importu danych z systemu e-commerce (e-sklepu) czy platformy aukcyjnej Allegro.

Jakie są rodzaje licencji Y.Shipping? 2018-06-13T15:08:12+00:00

Istnieją dwie formy licencji na korzystanie z aplikacji Y.Shipping. Pierwsza z nich to wersja na stałe (zwana także wersją dożywotnią), a druga to licencja na 12 miesięcy.

Jaki jest okres gwarancji na aplikację? 2018-06-13T15:11:24+00:00

Obie formy licencji objęte są roczną gwarancją. Po upływie tego okresu przy licencji na stałe gwarancję można przedłużyć lub nie.

Co daje gwarancja na aplikację? 2018-06-13T15:11:33+00:00

Gwarancja na aplikację obejmuje wszelkie dostosowania i aktualizacje aplikacji oraz wsparcie naszych konsultantów, w czasie jej trwania. Aktualizacja to podniesienie wersji aplikacji do najnowszej wersji systemu ERP, na którym przedsiębiorstwo pracuje oraz systemów przewoźników (np. jeśli dany kurier zaoferuje nową usługę).

Jaki jest roczny koszt przedłużenia gwarancji? 2018-06-13T15:18:20+00:00

Koszt przedłużenia gwarancji wynosi 20 % aktualnej ceny licencji.

Czy korzystanie z gwarancji jest konieczne? 2018-06-13T15:18:38+00:00

Korzystanie z gwarancji nie jest obligatoryjne. Jeśli firma zdecyduje się wykupić przedłużenie gwarancji, to otrzymuje dostęp do najnowszej wersji aplikacji i wszystkich aktualizacji. Przysługuje jej także opieka serwisowa.

Co w przypadku, jeśli nastąpi przerwa w opłacaniu gwarancji? 2018-06-26T13:56:43+00:00

Jeżeli nastąpiła przerwa w opłacaniu gwarancji, wtedy należy opłacić pominięty okres i aktualny okres aby zachować jej ciągłość. Tylko w takim przypadku możemy zapewnić ciągłość trwania gwarancji na aplikację, uaktualnienia i ewentualną opiekę serwisową.

Co z gwarancją w przypadku, jeśli mam już licencję i zdecyduję się na dokupienie kolejnego stanowiska, licencji lub dodatkowego modułu? Jak wtedy liczy się czas gwarancji? 2018-06-13T15:20:49+00:00

Nie, data obowiązywania gwarancji liczona jest od daty zakupu pierwszej licencji. Np. jeśli pierwsza licencja została zakupiona 23 marca 2018 r., a kolejny zakup nastąpił 15 czerwca to gwarancja obu produktów jest do 23 marca 2019 r.

Czy koszt zakupu gwarancji jest liczony od aktualnej ceny licencji czy od ceny za jaką została zakupiona pierwotnie? 2018-06-21T13:53:05+00:00

Koszt zakupu gwarancji zawsze liczony jest od aktualnej ceny licencji.

Czy trzeba mieć podpisaną umowę z przewoźnikiem aby korzystać z Y.Shipping? 2018-06-13T15:10:20+00:00

Tak, aby korzystać z Y.Shipping trzeba mieć podpisaną umowę z przewoźnikiem. Aplikacja jest niezależnym narzędziem do wspomagania procesów logistycznych, a nie platformą brokerską.

Czy aplikacja generuje listy przewozowe zgodne z wymogami każdej z firm kurierskich i spedycyjnych? 2018-06-14T11:59:44+00:00

Tak, aplikacja generuje etykiety przewozowe zgodne z wytycznymi każdej z firm kurierskich i spedycyjnych, z którymi jest zintegrowana. Dzięki bezpośredniej integracji z każdą z firm spedycyjnych, etykiety pobierane są online z serwerów danego spedytora.

Czy każdy sklep internetowy mogę zintegrować z Y.Shipping? 2018-06-13T15:49:05+00:00

W tej chwili Y.Shipping posiada integrację z platformą Magento, Prestashop, Shoper i Allegro. Oprócz tego, każdy sklep internetowy niezależnie od tego na jakiej platformie jest umieszczony, może zostać zintegrowany z Y.Shipping, jeśli posiada któryś z wymienionych systemów ERP: Comarch ERP XL, Optima, Altum, Subiekt GT, Nexo, Sello, SAP Business One, Sage Symfonia, Enova 365, Asseco Wapro.

Czy można śledzić przesyłkę bezpośrednio w aplikacji? 2018-06-13T15:54:19+00:00

Tak, Y.Shipping umożliwia weryfikację statusu przesyłek oraz centralne monitorowanie stanu dostarczenia przesyłki umożliwiające błyskawiczną informację dla klienta.

Czy aplikacja przechowuje dane odbiorców przesyłek? 2018-06-13T15:56:47+00:00

Nie, aplikacja nie przechowuje danych odbiorców przesyłek. Dane przechowywane są tylko w bazach firm korzystających z aplikacji (tj. w sklepach internetowych, hurtowniach i innych podmiotach gospodarczych). YOSI.PL jako właściciel aplikacji jest jedynie podmiotem, któremu klienci korzystający z aplikacji powierzają funkcję przetwarzania danych, co jest zgodne z ustawą o ochronie danych osobowych.

Kto jest administratorem danych odbiorców przesyłek? 2018-06-13T15:54:56+00:00

Administratorem danych odbiorców przesyłek jest firma korzystająca z aplikacji (np. sklep internetowy, hurtownia wysyłkowa czy inny podmiot gospodarczy).

Czy dane odbiorców przesyłek są bezpieczne w aplikacji Y.Shipping? 2018-06-14T12:09:53+00:00

Infrastruktura YOSI.PL nie uczestniczy w procesie generowania listów przewozowych, a tym samym nie przechowuje żadnych danych odbiorców przesyłek. Komunikacja odbywa się online pomiędzy stanowiskiem, na którym zainstalowana jest aplikacja Y.Shipping a serwerami wybranego spedytora.

Jakie dane są procesowane przez YOSI.PL? 2018-06-14T12:12:24+00:00

Wdrożyliśmy politykę bezpieczeństwa danych osobowych i politykę bezpieczeństwa systemu IT. Opracowaliśmy wewnętrzne procedury i zalecenia, które mają zapobiec udostępnieniu danych osobom nieupoważnionym. Kontrolujemy ich wykonywanie i sprawdzamy ich zgodność z odpowiednimi aktami prawnymi – Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO – Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych), a także ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz wszelkiego rodzaju aktami wykonawczymi prawa wspólnotowego.

Jak mogę zostać partnerem Y.Shipping / YOSI.PL? 2018-06-14T12:12:08+00:00

Wszystkie informacje na temat Programu Partnerskiego dostępne są na stronie aplikacji w zakładce Program partnerski.